HidupKu InspirasiKu

(' ',)...SELAMAT DATANG ke laman blog HidupKu InspirasiKu. Sekadar perkongsian bukan menjanjikan kejayaan dalam hidup.

Monday, May 14, 2012

World Wrestling Entertainment - WWE

Anda minat dengan World Wrestling Entertainment...WWE..??




Saya pun minat juga dengan rancangan ini. Kadang-kadang setiap perkembangan dalan dunia gusti ingin saya ketahui juga. Sekiranya penggusti yang saya minati akan bermain pada masa tersebut saya pasti akan tonton sehingga habis. Lebih-lebih dalam perebutan gelaran juara. Pastinya saya akan menonotn rancangan WWE sehingga penghujungnya.

Mungkin ramai di luar sana yang tak suka menonton rancangan WWE, tetapi saya dari dulu lagi memang dah menonton rancangan, sejak masih berada di Sabah lagi. Bersama-sama dengan saudar-saudara yang lain, dengan kawan-kawan yang lain. Mesti tidak akan pernah terlepas setiap episod rancangan tersebut.

Saya masih teringat dulu, semasa di Sabah, masa sekolah dulu, selepas tamat masa persekolahan, saya terus ke Pekan Tamparuli hanya untuk duduk di kedai mamak yang akan menayangkan rancangan ini setiap hari. Kadang-kadang dengan kawan-kawan sekolah yang lain. Memang seronoklah...hehehe..

Ya,..itu dulu lah,..sekarang kalau saya menonton rancangan ini pasti berbeza cara berfikir ketika menonton. Dulu, tonton untuk enjoy...tapi sekarang,..tonton untuk mendapatkan idea atau insprasi serta motivasi.

Biar betul,..menonton rancangan WWE pun boleh dapat idea ke..?? Ada inspirasi ke??... Motivasi?? lagi lah tidak ada...

Ya,..memang saya sendiri pun fikir seperti ini sebelum ini...tetapi segalanya berubah apabila saya mula berjinak-jinak untuk belajar tentang realiti kehidupan. Banyak pembelajaran yang saya terlepas pandang dalam rancangan ini sebelum ini dan saya tidak akan lepaskannya kali ini.

Dan hari ini saya kongsikan sedikit pengajaran yang saya perolehi dari rancangan WWE...


Mengapa saya masih menonton rancangan ini sehingga sekarang?? Sebab saya nak tengok bagaimana semua penggusti itu bermain..itu saja..dan yang pastinya saya akan tengok dari sudut lain.

Kamu perasaan tak,..setiap penggusti pasti ada skillnya tersendiri untuk mengalahkan lawan mereka. Dan bila mereka bergusti untuk merenut suatu gelaran, mereka pasti berusaha untuk menjatuhkan lawan mereka. Begitu juga dengan pemegang gelaran tersebut, dia pasti akan berusaha untuk mempertahankan gelarannya itu.


No comments:

Post a Comment

Twitter Facebook Feed Facebook Share It Twitter Share It