HidupKu InspirasiKu

(' ',)...SELAMAT DATANG ke laman blog HidupKu InspirasiKu. Sekadar perkongsian bukan menjanjikan kejayaan dalam hidup.

Friday, May 11, 2012

Anda tidak akan menang jika anda tidak pernah memulakan..

Ya,..anda tidak pernah berjaya selagi anda tidak pernah bermula..

Bayangkan saja,..secara logiknya,..bagaimana nak menang dalam satu pertandingan sekiranya tidak mendaftar terlebih dahulu...tapi kalau setakat mendaftar sahaj belum cukup untuk menang kan?? So, hidup kita pun seperti itu,..perlu melalui beberapa cabaran untuk mencapai impian atau cita-cita...

Nak pandai kena belajar. Kena pergi sekolah.



Kamu dah tonton video di atas..? Kalau belum sila tonton video terlebih dahulu,...its free... :)
Kalau sudah,..teruskan pembacaan kamu,...

Apakah pendapat kamu selepas menonotn video di atas..?
Apa perasaan kamu?
Sekiranya kamu seperti dia,..apa yang kamu lakukan??

Ini antara soalan yang keluar dari fikiran saya selepas saya menonton video di atas. Sambil mengucapkan pujian syukur kepada Tuhan,.." Sungguh mulia Engkau Tuhan...Ini insan sungguh hebat..."

Saya cuba bandingkan dengan diri saya sendiri. Memang banyak perbezaannya. Sungguh pun, saya sempurna dari segi fizikal tetapi saya masih ada kekurangan...saya akui, saya kalah dengan insan ini.

Sedikit tentang insan istimewa di atas;
Nama insan Tuhan yang begitu hebat di mata saya ini ialah Nicholas James Vujicic. Beliau dilahrikan pada 4 December 1982, merupakan pendakwah Australia dan penceramah motivasi yang dilahirkan dengan sindrom tetra-Amelia, gangguan yang jarang berlaku yang dicirikan oleh ketiadaan semua empat anggota. Sebagai seorang anak, beliau bergelut mental dan emosi, serta sebagai fizikal, tetapi akhirnya datang kepada terma yang kurang upaya dan, pada usia 17 tahun, memulakan sendiri pertubuhan bukan keuntungan, Hidup Tanpa Anggota Badan. Vujicic membentangkan ucapan motivasi di seluruh dunia, pada kehidupan yang kurang upaya, harapan, dan mencari makna dalam kehidupan. Beliau juga bercakap mengenai kepercayaan bahawa Tuhan boleh menggunakan mana-mana hati yang bersedia untuk melakukan kerja-Nya, dan bahawa Tuhan adalah cukup besar mengatasi mana-mana dan semua kurang upaya.
Watch This!!!




Video ini banyak memberi saya inspirasi dan motivasi. Kalau Nick Vujicic boleh buat kenapa pula saya tidak boleh buat. Saya sempurna dari segi fizikal dan akal fikiran cuma kurang dalam memulakan sesuatu perkara yang saya impikan. Dan sekiranya beliau tidak memulakan pertubuhannya sendiri pasti beliau tidak akan berjaya seperti yang kita nampak sekarang dan kita kenali sekarang.


Banyak lagi video yang berkenaan dengan Nick Vujicic dan sila buat carian di Youtube dan pelajari dari dia. Dapatkan inspirasi dan motivasi melalui video-video tentang Nick Vujicic. Memang banyak yang menyentuh perasaan. Dan yang terbaru adalah, Nick Vujicic telah berkahwin. WoW!!...Tonton video di bawah.




Congratulations to Nick Vujicic ♥ Kanae Miyahara

No comments:

Post a Comment

Twitter Facebook Feed Facebook Share It Twitter Share It